INFO OM KORONA

STATUS: Fysisk undervisning

Oslo Pianoskole har holdt åpent helt siden første nedstengning i mars 2020, og det kommer vi til å fortsette med! Om det er fysisk eller digital undervisning som pågår avhenger av om Øvingshotellet (undervisningslokalene) holder åpent eller er stengt. For øyeblikket er Øvingshotellet åpent, og det er derfor Fysisk undervisning som gjelder. Nedenfor finner du mer info om smittevern:

SMITTEVERN

I store deler av koronaperioden har vi hatt åpent for fysisk undervisning. Vi setter smittevern høyt, og har flere tiltak for å sørge for at du kan være trygg på undervisning hos oss:

Alle kontaktpunkter rengjøres og sprites mellom hver elev

Pianotangenter blir også spritet mellom hver elev

Lærer holder påbudt avstand til elev (1 meter)

DIGITAL UNDERVISNING

Dersom du ikke er komfortabel med å ha fysisk undervisning, har vi 2 andre alternativer for deg:

Zoom undervisning: Zoom-undervisning er det mest populære alternativet blant våre elever. Undervisningen kan gjennomføres på laptop, mobil eller pad, og du vil få tilsendt en zoom-link i forkant av din time. På timen kan du både se læreren din og pianoet som blir spilt på. Det fungerer også fint å høre hva hverandre spiller, så på mange måter vil timen fungere akkurat som normalt! Du kan til og med gjøre opptak av hele eller deler av undervisningen. Bare trykk på "opptak"-knappen mens undervisningen foregår, så vil videoen bli lagret lokalt hos deg, og du kan se den igjen så mange ganger du ønsker. Du kan lese mer om det HER.

Videoleksjon: Alternativ nummer to er at du får tilsendt en ferdiginnspilt videoleksjon på den dagen du vanligvis har undervisning. Du får mulighet til å stille din lærer konkrete spørsmål om ting du lurer på, eller som du ønsker at skal bli demonstrert. Det kan feks være sanger, konsepter, øvelser osv. Om du ikke har noe konkret er det også helt i orden. Da vil du få tilsendt en video som læreren tenker er aktuell for deg.